Evexo A/S
Generelle forretningsbetingelser
Anvendelse
-
Disse generelle forretningsbetingelser finder anvendelse ved alle former for leverancer af produkter, hardware/software, service- eller konsulentydelser fra Evexo A/S (herefter ”Evexo”) til kunden.
-
Disse generelle forretningsbetingelser er gældende, med mindre de konkret er fraveget i tilbud eller ordrebekræftelse fra Evexo.
-
Disse generelle forretningsbetingelser har til enhver tid forrang fremfor eventuelle standardvilkår fremsendt af kunden.
-
Ved aftaler om strategisk og forretningsmæssig rådgivning, herunder konsulentydelser og ydelser knyttet til Microsoft Business Central, gælder desuden betingelserne i bilag A.
-
Ved aftaler om udvikling, køb og anvendelse af APP’s herunder til Microsoft Business Central, gælder desuden betingelserne i Bilag B.
-
Ved aftaler om Hosting, herunder backup på hostede løsninger, gælder desuden betingelserne i bilag C.
Tilbud og aftale
-
Aftale er først indgået, når kunden har modtaget en ordbekræftelse fra Evexo.
-
Annullering af en ordre kan kun ske med skriftlig accept fra Evexo, samt opfyldelse af eventuelt stillede vilkår for annulleringen.
Priser
-
Priser fremgår af Evexo’s prislister eller er anført i ordrebekræftelse fremsendt til kunden.
-
Alle priser er ekskl. moms, hvis andet ikke er anført.
-
Ekstraarbejder og produkter, som ikke er omfattet af en af Evexo fremsendt ordrebekræftelse, faktureres til Evexo gældende listepriser.
-
Ekstraarbejder, som forårsages af kundens forhold, herunder ved forsinkelser, faktureres til gældende listepriser.
-
Evexo kan justere de aftalte priser for tilbagevendende ydelser og timesatser årligt og med 6 måneders varsel. Justeringen sker i henhold til nettoprisindekset dog min. 2,5 %.
Levering
-
Levering af de aftalte produkter og/eller ydelser sker på det i ordrebekræftelsen anførte tidspunkt/tidsrum.
-
Risikoen for hændelige skader på produkter og/eller ydelser overgår til kunden ved levering.
-
Evexo påtager sig intet ansvar for tab, herunder driftstab, tab ved nedetid eller indirekte tab, som skyldes kundens forhold.
-
Opstår der berettiget tvivl om kundens betalingsevne, kan Evexo forlange at kunden stiller bankgaranti for betaling for en afgiven ordre, inden levering sker. Sker levering successivt, kan Evexo stille krav om, at kunden stiller bankgaranti for købesummen, før resterende ydelser og produkter leveres.
-
Kunden er til enhver tid forpligtet til at yde det fornødne samarbejde for udførslen af Evexos opgaver, i henhold til den indgået aftale.
-
Evexo udarbejder ikke dokumentation for udførte ydelser, medmindre dette konkret fremgår af den pågældende aftale. Med leverancer af hardware/standardsoftware medfølger produktbeskrivelser og brugervejledninger (på dansk eller engelsk), i det omfang at sådanne er udarbejdet og leveret fra producenten.
Betalingsbetingelser
-
Faktura fremsendes ved levering af produkter eller ydelser.
-
Betalingsbetingelsen er 7 dage netto med mindre anden betalingsbetingelse er angivet i ordrebekræftelse eller kontrakt.
-
Ved forsinket betaling beregnes rente af den forfaldne saldo inkl. moms med 2,00% pr. påbegyndt måned.
Ejendomsforbehold
-
Evexo forbeholder sig - med de begrænsninger, der følger af ufravigelige retsregler - ejendomsretten til det solgte, indtil den aftalte købesum med tillæg af påløbne omkostninger er betalt.
Mangler
-
Kunden er straks ved levering forpligtet til at foretage en undersøgelse/test af det leverede med henblik på at konstatere eventuelle mangler, herunder eventuelle afvigelser fra den bestilte mængde.
-
Der skal uden ugrundet ophold reklameres overfor Evexo, hvis der konstateres, mangler ved det leverede. Sker reklamation ikke rettidigt, mister kunden sin ret til at gøre mangelindsigelser gældende.
Ansvarsbegrænsning
-
Evexo’s ansvar, herunder produktansvar, kan aldrig beløbsmæssigt overstige dækningen på den af Evexo tegnede ansvarsforsikring.
-
Er et krav mod Evexo ikke dækket af en af Evexo tegnet forsikring, kan kravets størrelse aldrig beløbsmæssigt overstige det honorar, som kunden har betalt for det pågældende ydelse/produkt.
-
Forsinkelse, som skyldes kundens forhold, kan aldrig medføre erstatningsansvar for Evexo.
-
Evexo påtager sig intet ansvar for driftstab, indirekte tab eller tab som følge af nedetid på systemer og hardware, uanset årsagen hertil.
-
Evexo er ikke ansvarlig for tab, som skyldes force majeure lignende forhold, herunder - men ikke begrænset til - krig, lockout, strejker, blokader, epidemier, pandemier, indgreb fra myndighedernes side, terrortrusler eller terrorhandlinger, nationale nødstilstande, ekstraordinære vejrfænomener, transportforstyrrelser, maskinhavari, materiale og fabrikationsfejl, herunder forsinkelser af råmaterialer og dele, der er nødvendige til fremstilling eller levering af det solgte.
-
Et erstatningskrav mod Evexo kan aldrig overstige dækningerne på den af Evexo tegnede rådgiver- og produktansvarsforsikring hos IF Forsikring. Forsikringspolice kan rekvireres hos Evexo.
Persondata
-
Opbevaring af personoplysninger hos Evexo sker i overensstemmelse med de til enhver tid gældende regler om beskyttelse af persondata og Evexo’s persondatapolitik.
Lovvalg og værneting
-
Tvister mellem Evexo og kunden søges løst ved forhandling direkte mellem parterne.
-
Kan tvisten ikke løses ved forhandling, er hver af parterne berettiget til at indbringe sagen for de almindelige domstole.
-
Sagen behandles efter dansk ret og med Retten i Randers som værneting.